דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק טקסטיל ואופנה: ראיון עם ניצן הדס מחברת כיתן 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 803   [ נצפה 3014 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


ניחוח של חו''ל ריגש אותי בחווית הקניה בחנות המפעל של כיתן בהדר יוסף. ניצן הדר מכיתן נתן לי את ההסבר.

ראיון עם ניצן הדס מחברת כיתן
''רשת חנויות כיתן, המונה 27 חנויות, נולדה מתוך רצון להציג את המוצרים מעל במה מכובדת. מאחר וכזו לא נמצאה לטעמם של אנשי כיתן, הקימו בעצמם את הרשת שלהם. מוצרי הטקסטיל תופסים נפח המחייב מרחב, ובהתאם לכך רוב חנויות הרשת משתרעות על פני כ-300 מ''ר''. ''ספינת הדגל'', זו שהפלגתי בה בהדר יוסף, מספקת 2000 מ''ר של שלל מותגים, דגמים וצבעים המשתלבים בעיצוב המאפשר זרימה נינוחה של הקהל על פני הסיפון העליון והתחתון. רשת החנויות משמשת לכיתן, כיצואנית, צינור להפניית עודפי יצוא אל השוק המקומי, המפתח טעמים מעודנים יותר ויותר גם כשמדובר בכלי מיטה. פעם נוספת ניתן לחזות כיצד יצרנים מסוגלים לטפח ואפילו להכתיב שינוי טעמים וערכים אצל הלקוחות, באמצעות מנגנון הנקרא ''אופנה''. כמו הבגד, היום גם סדינים וציפיות מחליפים לא כשאלה מתבלים אלא כשהדגם כבר אינו באופנה. משמעות התופעה הינה מחזוריות תדירה יותר של רכישה וקיצור אורך החיים של המוצר על ידי עיצוב דגמים וצבעים חדשים בכל שנה.

''האסטרטגיה שפותחה בשנים האחרונות בכיתן, מביאה אל הלקוח הישראלי את המותגים הידועים ביותר מחו''ל, הן באמצעות ייבוא והן בדרך של ייצור תחת רשיון של חברות עולמיות, כמו אספרי, בנטון, פינלה, קנון ועוד. מותגים יוקרתיים מוצגים לא רק מחו''ל: גם גדעון אוברזון וכן סדרות עצמיות של המעצבים מבית כיתן: קלאסיק, סטודיו, סאטן, רויאל סאטן ועוד''.

ניצן הדס מתאר שלושה תהליכים בפעילות השיווקית של כיתן: ''הצגת מוצרי הטכסטיל כמוצרים אופנתיים, הכנסת מותגים חדשים ופיתוח מוצרי איכות. חנויות הרשת פונות אל כל הספקטרום של השוק הישראלי. המוצרים בחנויות ערוכים כך שקונים בכל רמות ההכנסה יכולים למצוא את המוצר המתאים להם, החל במוצרים במתחרים במחירי הטקסטיל בשוק ועד למוצרים יוקרתיים ויקרים. תחום הטקסטיל לבית - כלי מיטה ומגבות, הינו התחום הדומיננטי בחנויות כיתן. תחום נוסף המוצג בפני הצרכן הוא תחום ההלבשה התחתונה. על המדפים מרוכזים מספר ספקים: סברינה, סריגמיש, דלתא, טפרון. בנוסף מותגים מחו''ל: ג'וקי, פרוט-אוף-דה-לום. תחום בלעדי בתשלובת כיתן הוא מדפי ההזדמנויות של ג'ינס ליוויס סוג ב', במחירים אטרקטיביים במיוחד לנוער. בחורף הקרוב נוכל למצוא על המדפים את חלומן של אמהות רבות בישראל - ביגוד ילדים ותינוקות בזכיון חדש מחברת אושקוש האמריקאית''.

שאלתי על תחרות, ומתשובתו של ניצן הדס חשתי שהוא אינו מתייחס ליצרנים או ספקים מתחרים, אלא לסוגי מקומות בהם נמכרים המוצרים: הרשתות הגדולות (בעיקר המשביר לצרכן והשקם) ומעט חנויות ''גלנטריה'' וחנויות כגון ''הומסטור''. מבחינת המוצרים עצמם, כלי מיטה ומגבות, במיוחד כאשר מדובר בהיצע ומגוון, הדס אינו רואה מתחרים משמעותיים בשוק. יחד עם זאת, מפעילה הרשת מבצעים שנועדו למשוך את הלקוח ולתת לו תחושה של התייחסות אמיתית לצרכן: ''הנחות בסגנון יום המוצר ו/או יום הצרכן הוכיחו את עצמן כאמצעי להגדלת הפדיון במאות אחוזים, תוך מתן תחושה של הנחה אמיתית ללקוח, ממש כמו מבצעי מכירות בארה''ב''.

ומה הלאה? במבט קדימה מציין ניצן הדס המשך לשתי מגמות: ''מעבר ופיתוח חנויות באזורי קניות יוקרתיים (קניונים) ובהמשך פיתוח מותגים ומוצרים חדשים''.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב